5 tipp, amivel tuti elfuserálod az év végi kampányod
Sorozatunk befejezéséhez érkezvén vessünk néhány pillantást a lehetséges hibákra – melyeket valójában is elkövettek. Szerencsénkre mások okulhatnak belőle, így el is lehet kerülni őket. Nézzük hát mik a sikertelen év végi adománygyűjtő kampány titkai:
1. NE frissítsük a honlapunkat az év végi kampányunkhoz igazítva!
Pedig jó tudni, hogy az adományozók – még azok is, akik postai csekken fizetnek be – leggyakrabban honlapunkat böngészik át, hogy (még több) információhoz jussanak.
Tehát, még ha nincs is túl szép kinézetű honlapunk, a legfrissebb információkat fel kell tüntessük!
2. NE küldjünk emailben is felhívást azon adományozóinknak, akiknek megvan az elektronikus levelezési címük is!
A több csatornán való megszólítás csak növelheti kampányunk sikerét. Egy emaillel emlékeztethetjük adományozóinkat a gyűjtésünkre vagy akár bővebb, frissebb információkkal is elláthatjuk őket. Mindenféleképpen érdemes ösztönözni így is a megszólítottakat!
3. Tegyünk úgy, mint a családtagjainknak szánt ajándékokkal és rejtsük jól el jótékonysági kérésünket egy mondat végére (lehetőleg egy bekezdés közepén elhelyezve).
A olvasó számára könnyen felismerhetővé kell tenni a levelünkben azt, hogy milyen célra gyűjtünk és mit kérünk tőle. Emeljük ki és tegyük láthatóvá ezeket a részeket!
4. NE küldjünk az adományokra semmilyen formában meleg és hálával teli köszönetet!
Ha esetleg mégis megtesszük, az ne egy személytelen, sablonszöveg-szerű maszlag legyen. A köszönetben jelezhetjük, hogy az adomány eljutott hozzánk, illetve feltüntethetünk (nem túl sok) egyéb információt is a gyűjtésünkről.
5. Évről-évre ugyanazzal a kéréssel forduljunk adományozóinkhoz!
Jó, ha bizonyos dolgokat rutinból oldunk meg. De ha kifogyunk az ötletekből és minden év végén ugyanazt a kérést próbáljuk megfogalmazni, ugyanazt a grafikát használjuk, akkor ne csodálkozzunk azon, ha idényenként egyre kevesebb adomány érkezik.