A civilszervezetek sikeréért

Legyenek sikeresek a hazai civilszervezetek! Magyarországnak szüksége van a hatékony civil társadalomra.

Tippek a Facebook-on

A Don't 'Almost' Give kampány


Néhány érdekesebb adományszervező kampányról indítunk rövid sorozatot, mellyel inkább az ötletet szeretnénk kiemelni – nem feltétlen a kampány sikerességét. Noha ez a kettő dolog (az ötlet és a siker) általában azt gondoljuk összefügg, a most bemutatásra kerülő kampány esetében nem feltétlenül mondható ki.
Lássuk elsőre az USA-ban megvalósított Don't 'Almost' Give kampányt (ami kb. annyit tesz egyszerű fordításban, mint Ne csak ’majdnem’ adj!).
A kampány alapvetően arra a pillanatra épít, amikor úgy döntünk, hogy most inkább nem adományozunk vagy segítünk. A reklámszpotok ennek a meg nem történt eseménynek a több mulasztásra visszavezethető következményeit jelenítik meg és a „Mi lett volna, ha mégis adományozok.” gondolatát próbálják felébreszteni a nézőben.

Az egyik legjobban sikerült epizód a „mankós” szpot.

A narráció: "Ez az ember majdnem megtanult járni. Abban a rehabilitációs központban, ami majdnem megépült. Azon emberek által, akik majdnem adományoztak rá. Mennyit ér a majdnem adni? Nagyjából annyit, mint a majdnem járni."

A meg nem történt jócselekedetek számos következményét mutatják be a többi epizódban is: többek között a segítség nélkül maradt hajléktalant (aki „majdnem” túlélte az éjszakát), az elkallódott gyerekeket, vagy a kilakoltatott családot.



 

A kampány háttere:
A kampány az Ad Council nevéhez fűződik, amely egy mondhatni közalapítvány-szerűen működő nonprofit szervezet. Fő feladatuk az országos szintű közcélú jótékonysági felhívások közvetítése az Egyesült Államokban már hetven éve. Érdekesség, hogy a II. Világháború folyamán alapították (Háborús Reklám Tanács néven). Eredetileg a marketingeszközöket a háború sikeres megvívása érdekében vetették be. Ez végül is érthető: akkoriban ez volt a legfőbb közcél...

 

A folytatásban kitérünk arra is, hogy mik a kampány igazán jó pontjai és, hogy miért nem aratott osztatlan sikert a kampány...
 

Címkék: amerika ötlet majdnem almost give

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civilsiker.blog.hu/api/trackback/id/tr273406090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása