A civilszervezetek sikeréért

Legyenek sikeresek a hazai civilszervezetek! Magyarországnak szüksége van a hatékony civil társadalomra.

Tippek a Facebook-on

 A 'Help the Oma' kampány

Sorozatunk második részében egy 2010-ben, Frankfurtban indított kampányt veszünk górcső alá.

Eljött az idő, hogy megismerjük a 89 éves Klara nénit, a 86 éves Charlotte nénit és a 82 éves Maria nénit. Őket vetette be titokban akciójához Frankfurt utcáin a német evangélikus egyház szeretetszolgálata. Céljuk az volt, hogy önkénteseket toborozzanak jószolgálati munkájukhoz.

A nagyik a város főbb utcáit járták és mindössze annyi volt a feladatuk, hogy olyan helyzetekbe keveredjenek, amelyekkel koruknál fogva nap, mint nap találkoznak, és közben mások segítségére szorulnak. A zebrán való átkelés vagy a jegykiadó automaták használata nekik már komoly fejtörést okoz. Mindezeket pedig úgy tették, hogy titokban kamerára vették a segítőkész, a néhol zavarodott, olykor pedig a rájuk dühös járókelőket is. A nagyik pedig átnyújtották a segítőkész járókelőknek a kampány szórólapját, melyen ez állt: „Pont olyan embereket keresünk, mint Te vagy!”

Ami még nagy lökést adott a kampány sikerének az a külön, erre a célra létrehozott honlap volt. Melynek címét egyébként a szórólapon is jól láthatóan feltüntettek. A honlapon megtekinthetők az utcai videók, leírást kapunk a szeretetszolgálat munkájáról és az önkénteskedéshez is ellátnak tippekkel.

A kampány mögött egyébként a Saatchi & Saatchi német irodája áll – ők voltak az ötletgazdák. Véleményük szerint a legjobb módja a jó önkéntes munkaerő megtalálásának azokon a helyeken keresgélni, ahol az idősek gyakran segítségre szorulnak: gyakorlatilag a hétköznapi életben, az utcán. Az itt segítő kezet nyújtók pedig kiválóan alkalmasak a szeretetszolgálati tevékenységekre is. Az idősek segítése ugyan csak egy szelete a szeretetszolgálati munkáknak, de jól illusztrálja azt, ami minden önkéntesük közös vonása: a felebaráti szeretetet és a mások iránti segítőkészséget.

A kampány eredménye pedig igencsak kiemelkedő volt. A sajtó rákapott a témára és a szeretetszolgálat olyan publicitást kapott, mint még korábban soha. A nagyik beszédtémává váltak. Ami pedig a tényleges sikerről tanúskodik: az elvárás minimum 10 új önkéntes toborzása volt. Mivel három nap elteltével már 46 jelentkező volt bátran kimondható: a kitűzött célt elérték. Sőt.

Címkék: németország ötlet önkéntesség szeretetszolgálat help the oma

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://civilsiker.blog.hu/api/trackback/id/tr833459765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása