A kampányt a 2006-os év végén indították. Milyen megfontolások álltak mögötte? A tervezők abból indultak ki, hogy az amerikaiak igen nagy összefogást tanúsítottak a korábbi években a különböző krízishelyzetekben (pl. szeptember 11., Katrina-hurrikán) és elérkezettnek látták az időt, hogy a nonprofit szektor támogatására egy általános ösztönző kampányt indítsanak. Tehát szerették volna elérni, hogy katasztrófa nélküli időszakokban is adományozzanak, önkénteskedjenek (még bátrabban) az emberek. Jó tudni, hogy az adományozói/önkéntes kultúra eleve igen magas szintű az USA-ban. Ezen próbáltak még növelni a Don’t ’Almost’ Give kampány beindításával.
A kampány konstrukciója tényleg jó ötlet: az önkéntesek és adományozók mozgósítása a krízismentes időszakokban. Ilyesmivel korábban még nem álltak elő. Megjelenésében is egy igen jól kivitelezett, színvonalas és hatásos minőségű anyag született. Sőt, igen nagy publicitást is kapott a kampány. Még a Super Bowl reklámok között is szorítottak neki helyet a TV-ben (pedig az amerikai foci nagydöntője alatt tavaly 2,6 millió dollárba került 30 másodperc reklámidő).
A kampányt ennek ellenére nem tartották teljesen sikeresnek. Egyes szakértők szerint az alkotók (akik valószínűleg valamelyik giga-médiaügynökség lehettek, kevesebb adományszervezési jártassággal) néhány téves feltevéssel éltek. Véleményük szerint a jó szándék és a tétlenség/nemtörődömség szembeállítása elhibázott gondolat: Ugyanis aki eleve szokott adományozni inkább azt mérlegeli, hogy az ő segítsége mennyire járul hozzá a probléma megoldásához (őt mégsem nevezhetjük azért tétlennek). Tehát így rendszeres adományozókat még nagyobb erőfeszítésre nem lehet ösztönözni. A tétlenség megjelenítésén keresztül talán inkább azok elérhetőek, akik még soha nem adományoztak. Kik is ők? Az alkotók a 18-34 éveseket jelölték meg célcsoportnak. Viszont részükre – az elemzés írója szerint – annyi esélyünk van eladni az adományozást, mint egy nyugdíjasnak a gördeszkát. Harmadrészt az adományozást általánosítani is hiba. Ez teljesen egyéni cselekedet, egyénenként változó indítékokkal.
Nem tudni mennyire adtak aztán ezekre a véleményekre – ami valljuk be kissé megfoghatatlannak és erőltetettnek is tűnik. Az tény, hogy jelentősen nem változtak a trendek. De legalább sokan elmondták, hogy ez a kampány mennyire tetszik nekik.